tisdag 18 september 2012

Smidig Lunch!




Idag blev det "Fläskpannkaka" 
Fast här är de bacon i stället som gäller.
Och jag har börjat göra den i en gratäng form
i stället för på en plåt.
Blir lite tjockare och mer mat!

Smidigt och väldigt gott till Lunch.

Recept

8 dl Mjölk
6 Ägg
3-4 dl Vetemjöl
1 tsk bakpulver
Salt & Vitpeppar


Vispas ihop!

Slänger sen i:

Massa ( massa) ost
Gärna lite starkare om det finns,
ger mer smak
2 pack Bacon
en halv lök
Persilja!

(går även ha i Färsk Tomat & Pizza Krydda)
Kan gillas av barnen:) mer pizza likt.
Men idag blev det utan.

175 - 200 grader i ca 45 min - en timma
Jag brukar lägga på folie när jag tycker 
den fått fin färg för att slippa bränt. 

Serveras med Lingonsylt!

Hemma gjord!

5dl Lingon
(om de är frysta inget vatten)
om de inte är det 
ca 1msk vatten
1 ½ dl socker 
smaka av häll i mer socker om så önskas
Kokas upp i ca fem minuter.

KRAM ELLE


5 kommentarer:

  1. Hej och tack för fina kommentaren, kul med en ny blogg, vad mycket fina möbler du fixar. Tack för receptet på pannkakan, jag brukar göra på plåt men ska nu testa ditt. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Mycket gott!! Brukar göra på plåt men det där såg ju mycket finare ut. Fin form där också! Får nog bli ugnspannkaka någon dag snart! Ha det fin! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ser mycket gott ut :) Vilken fin form du har, vart kommer den ifrån? Kram Vici

    SvaraRadera
  4. Gott med fläskpannkaka! Jag gör oxå med bacon ibland men här räcker det inte med en långpanna även att jag inte äter...

    Hoppas mellankillen har kryat på sig! Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Vilket jätte bra recept,tack för det =)
    Hoppas du har en skön kväll och stort tack för fina kommentarer inne hos mig.
    Det värmer =)

    Kramar Thess

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad