torsdag 6 september 2012

Pilates guld för själen!


Igår fick jag med mig min kära vän på första passet
"Pilates" för oss båda.
Hade ingen aning om hur det fungerade, har aldrig testat det innan!
Men ack så skönt för en stressad små barns mamma.
Tända ljus, olika övningar på matta,
 lära känna sin kropp bättre....
Det tränar inte bara de stora muskelgrupperna 
utan också de svaga mindre använda som ofta bli bortglömda
stressen bara flödade ut min kropp och lugnet infann sig.
Idag har jag ont i muskler jag inte trodde fanns som sagt!
men det är vad man får när man varit NYTTIG
då känns det bra! 
Nu är jag på rätt väg, mot ett hälsosammare liv!

Rekommenderar verkligen Pilates kära läsare...


Här skiner solen, och det är en fin dag
Nu blir det mys med mina tre små stjärnor i familjen!

Kram Elle

3 kommentarer:

  1. Låter som man borde testa men har ju sällan barnvakt så där spricker det! Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Kul med pilates! Gäller att hitta de passen man gillar så de blir av :)
    Jag går på Friskis & Svetttis gymet men ska nog testa det andra ett tag.

    Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Perfekt träning efter graviditet ju. Har testat det några gånger men är tyvärr lite för rastlös (kanske just därför jag egentligen skulle behöva lugn träning som pilates och yoga). Men älskar ju träning där musiken flödar och svetten lackar med hög puls. Men bara man finner det som funkar för en själv. Hoppas ni får en mysig fredag, Kram Malin

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad