onsdag 12 september 2012

Feber, skratt & den omtalade Syskon-kärleken



Inne på tredje dagen med hög feber för våran stora W.
Men med Alvedon som funkar en liten stund,
 så är syskon kärleken i huset ändå vid liv vill jag Lova!

Ja då menar jag ju Kärlek & åh den omtalade syskon kärleken
som innebär allt som har  med bråk att göra mellan två pojkar 
i åldrarna 4 och 2.

Heja! 

Jag vet vad trots är!
Jag vet vad jag kan själv är!
Jag vet att jag inte hela tiden kan säga ifrån!
Utan en del saker "Måste" de få klara själva.
Jag vet vad dumma mamma är..
Jag vet vad smälla i dörren är...
Jag vet att tjat kan få öronen att trilla av (nästan iaf) :)
Men det är ett liv som små barns mamma
och jag skulle aldrig byta bort det mot något.


Men...
Mitt tålamod är väl inte det bästa idag.
Ute skiner solen och inne är vi.
Vad ska man göra för att sysselsätta...
Hela tiden är det Nej nej nej, gör inte så, sluta.
Full rulle med tre små kids som har lite mer energi idag,
till och från iallafall.

Ett liv med småbarn  kan inte alltid vara på Topp!
Det måste vara upp och ner.
Det är utvecklingen...
Det är så det ska vara!

Nu dags att fixa lunchen....
Idag blir det strips och korv
Barnens önskemål!


En glad lite Vilda


Ha en fin dag Kära Läsare
I kväll väntar "Pilates" för min del
Ska bli skönt att komma i väg en liten stund.
Guldvärt!

Samla kraft inför nya utmaningar!


En Hängare från en gammal skola, pryder väggen i Sovrummet!


Kram Elle


3 kommentarer:

  1. Pust ja, den där trotsen och syskonkärleken ser vi mycket av här hemma också. Men som du säger, jag byter det inte mot något, älskar mina små vildingar ♥

    SV: Ja visst är det sommar ute! :) Men med lite härliga höstfärger.. så blir korta promenader varje dag nu när det är så fint!
    Och att vågen går bra neråt av det gör allt bara ännu bättre!

    Ha en fin onsdag! KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Fy för dessa tråkiga sjukdomar. Hoppas han piggar på sig fort.
    Perfekt med lite träning som avbrott för att ladda batterierna när det är full rulle. Här drar ju gympan igång (typ friskis) ikväll, så ska bli riktigt kul att testa som omväxling mot löpningen och styrketräningen.
    Hoppas ni får en mysig kväll. Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Söt lite tös!
    När jag var hemma med mina 3 små så tod jag i dörren ibland när mannen kom hem! Behövde egentid, viktigt om man ska vara en bra mamma!
    ängare!
    Snygg hängare! Kram Suss

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad