tisdag 4 september 2012

Kaffe med goda vänner!



Så var det Tisdag!

Har haft en mysig förmiddag med vänner och barn.
Gott kaffe åh blåbärspaj blöds det på:) 

även..
Lite egen tid med Vilda då Pojkarna är på förskolan.
Guld värt, för man hinner inte allt som man önskar.
En dag i veckan går de lite längre än de andra tre dagarna,
då de bara går tre timmar per dag.
 Har 15timmars vecka när jag är mammaledig.
Då blir det mest stressigt,
 så just tisdagar är det 
dagen då jag hinner göra något som jag annars inte kan 
eller ta det lugnt dagen!

Som tre barns mamma värdesätter man dessa dagar mycket.
Fast jag älskar mina barn och skulle aldrig byta bort detta liv
för något som jag lever. Men vissa dagar är tuffare än andra.
Har just nu en prins i fyra års trottsen, testar mitt tålamod till MAX
vissa dagar kan jag slita mig i håret och undra om det kan bli värre?
Är jag en dålig mamma som inte förstår?
Detta med utveckling hos ett barn?
Men det är faser, perioder, och har man en svacka 
kan det bara komma en topp med lycka och harmoni efter det?
eller?? :)
Jag har ju mina barn väldigt tätt, på pojkarna skiljer det 17månader,
de bråkar säkert inte mer än några andra syskon...
Men jag tror faktist att har jag inte bivit gråhårig innan trettio,
såååå kommer jag aldrig bli det. Haha!
Underbara ungar, vad skulle man ta sig till utan dem.
Berätta gärna erfarenheter, tips om vardagen som små barns förälder.
Hur ni får tiden att räcka å vardagen att gå ihop, 
mellan städning, matlagning och barnuppfostran!
Jag delar gärna med mig av tankar och erfarenheter,
det kan vara nyttigt att höra hur andra har det i mellan åt.

Ha en fin dag gott folk
nu ska jag mysa med prinsessan i huset
och invänta pojkarna från förskolan!

KRAM ELLE

Psssst.. idag bjuder jag på två bilder från Vildas lilla Hörna.
Påslakanet är det jag vann inne hos inredningsfrun för några månader sen!
åh belysningen som är sååå söta fjärilar köpte jag på gekås "Ullared" förra besöket!







4 kommentarer:

  1. Så mysigt hos Vilda!
    Kan säga att man glömmer fort :) Jag fick mina tre killar på 3 år och 9 månader, hade ett missfall emellan så vi ville ha de tätt. Visst var det intensivt men jag ångrar det inte.
    Ösnkade en sladdis när de blev större men det blev vovvar istället ;)

    Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon sover gott lilla tjejen i sin säng!
      Jag har fått mina tre barn också på mindre än fyra år! Jag ångrar det inte, men visst är det tufft när de är små, men de kommer ha varandra senare och ha nytta av det! Fy för missfall tjejen:( Men du har jue tre otroligt fiiina killar! Och hundar är jue som små bebisar:) Ha en fin dag!!!!
      KRAM ELLE

      Radera
  2. Hejssan vännen!
    Tack för din kommentar inne hos mej :)
    Tittar in för att önska dej en fin kväll.
    Blev följare av din blogg på samma gång :)
    Kram Erica

    SvaraRadera
  3. Jadu, går det ens få pli på dessa snart fyra åringar? ;)
    Vi har massa trots här hemma också. Och även från två åringen. Bara minstingen som är lugn ;) Hihi.

    Fina lakanen blev på plats! Där sover hon gott ;)

    Ses imorgon då :)
    Ha en mysig kväll! KRAMAR

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad