lördag 26 januari 2013

Philadelphia med marabou


Godmorgon till denna lördag!

Härligt, idag är det inte lika kallt ute som det varit.
Men man känner ändå inte för att vara ute.

Idag blir det mys dag hemma.
Tänkte fixa och styra lite.
Även måla om tiden finns.

Mannen tog med mellersta Prinsen och åkte för att
laga en bil vi har.
Så det är stora prins och lilla prinsessan hemma.
Medans hon sov nu på morgonen ställde jag och stor prins
till med att fixa efterrätt till middagen i kväll.

Igår när jag var och handlade var det ett erbjudande
på Philadelphia ost med marabou smak.
Oj  tänkte jag vad Spännande!
En choklad älskare som jag är ska väl till läggas.

Det var kanon erbjudade på Willys.
Tre stycken askar för 15pix!
Jag plockade givetvis på mig.



Och nu står det en test i frysen!
Prins och jag gjorde en Philadelphia tårta,
bytte ute vanlig philadelphia ost mot denna med chocklad.
Så nu hoppas vi det ska smaka bra framåt kvällen!
Tänkte ha hallon och skivad banan till.
Kommer med svar om Resultatet 
och isf Recept om den blir Godkänd.
Man får våga Chansa ibland eller hur!!!!!


Vad hittar ni på i helgen kära vänner?

KRAM FRÅN ELLE





6 kommentarer:

  1. Jag som älskar både choklad och ost vilken kombo!
    Klart man får chansa lite!
    Här är en lugn helg, ingen hockey denna helgen, lite skönt faktiskt så man får lite mer nu-har-vi-helg-känsla!

    Önskar dig en fortsatt mysig helg och hoppas efterrätten smakar!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Den är löjligt god på rostade mackor oxå. Och sen skiva banan över:) hihi...
    Kram SuZi
    www.suziettan.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Tack för dina fina ord!! Just nu står ja helt stilla i vikt. Vilket är helt frustrerande. Har tränat hur mycket som helst. Men min PT informerade mig om att min kropp håller på att byta ut fett mot muskler. Så jag behöver inte oroa mig så mycket som jag gör!! Måste ju lita på hans ord. Han kan ju sin sak!! Så det är bara till att bita sig i läppen o fortsätta som vanligt..Men så hade jag absolut inte sagt för ett par månader sen. Jag hade gett upp direkt. Men nu har jag gett mig fan på att ja ska klara det!!! Och det kommer ja så småningom. Får lära mig att det kommer ta den tid det tar. Går tyvärr inte att stressa på att. Även om ja egentligen skulle vilja att.

    Ta bara en liten runda först.Och försöka sedan öka med några minuter varje gång. Så ska du se att det snart kommer att lossna. Sen kommer du vilja gå ut o gå i ur o skur. Jag har t.o.m köpt mig ett par termobyxor. Så nu är det ingen återvändo :)

    Tårtan det lät smarrigt!! Får du lägga ut receptet på sen!! Hoppas du får en riktigt fin helg!Kram

    SvaraRadera
  4. TACK snälla du!

    Åhh va spännande..kan inte bli annat än gott med choklad..;))

    Vilka fantastiskt fina barn ni har<3 Ljuvlig bild!

    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  5. Vill gärna veta om det är gott! :)
    Sett att dianas drömmar också använt sig av de där...

    Hoppas ni har en fin kväll!
    Här är det "taken" som gäller strax..såååå bra film!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Spännande att höra om det blev bra!? Men med choklad brukar det aldrig bli fel ;) Kram kram

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad