onsdag 30 januari 2013

Middags tips!




Idag har det varit en "Fullt upp dag"
Morgonen började med förkolan för grabbarna grus.
Äntligen fick de träffa kompisarna,
efter några dagar som sjuka!
Min Lilla Ossian började idag på stora förskolan.
Han hoppade av lycka och förväntning.
Mammas minsta kille har blivit STOR!
sen...
En snabb fika med kära mor.
Träffade kära S och hennes lille kille.
Full rulle och pannkaks lunch.
Städat i eftermiddag.
Lagat middag.
Nu sover två barn av tre.
Och jag ska ta mig ett varmt bad.
Sen blir det soffhäng och kanske en film!

Lagade SUPER smidig middag
för några dagar sedan.
Gott var det med!

Stek fläskfile med
 svartpeppar, salt, vitpeppar och aromat

Lägg Kött skivorna i en ungform
Skiva över Mozzarella och tomater.

Slå på en cream frech i stekpannan lite vatten
och en köttbuljong tärning.
Koka ihop, häll i matlagningsgrädde.
Små puttra ihop till en god sås.

Häll över allt i formen!
In i ugnen på 200 grader till osten har smällt.

Koka god pasta och ha en grönsallad till!


Ha en mysig kväll

KRAM ELLE






2 kommentarer:

  1. Ibland kan det vara skönt med dagar då det är fullt upp, jag kan känna att det spritter lite i kroppen att
    "Bara vara hemma" fast det är ju fullt upp att "bara vara hemma" också!
    Middagen såg god ut, hade jag bott närmre så hade du fått en middagsgäst till *ler
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Tack för det supersmaskiga middagstipset.
    Inte svårt alls heller, sånt gillar jag :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad