onsdag 16 januari 2013

Äntligen har livet börjat rulla på!!!!




Wiiihoooo...
Idag kom ett glädjande besked

Vi fick förskoleplats till våran lilla Dotter.
På samma Montessori förskola som pojkarna.
Snacka om Lyckliga föräldrar idag.
En sten som lossnade från Hjärtat. 
Så 6 Maj är min mammaledighet slut.
Och nya utmaningar börjar.
Inte klokt vad tiden går.

Nu är det bara finna ett arbete för min del.
Bara och bara, blir nog tufft i dagens tider.
Väldigt mycket arbetslöshet.
Men jag Känner mig taggad.
Jag har faktiskt skickat i väg min första arbetsansökan i dag.
Jag VILL och det är bara att KÄMPA.
Jag har aldrig varit arbetslös sen skolans slut.
Så varför ska jag vara det denna gången efter mammaledigheten!
Men man vet aldrig.
Man får ta det som det kommer.
Finner jag ett jobb är det fullständig LYCKA,
annars blir det stämpling under Sommaren.


Pluggandet blir förmodligen till nästa år.
Känner att det är en del som måste fixas innan.
Nu när man varit mammaledig en längre tid.
Känner jag att ekonomin och sådant behöver jobbas upp.
Och allt behöver klarna lite mera...
Men man  vet aldrig jag kanske ändrar mig.
Tack alla för era åsikter om Pluggandet med små barn!
Det Värmer att Läsa.

Ha en fin Onsdags Kväll KÄRA läsare

KRAM ELLE




5 kommentarer:

  1. Lycka till med jobbsökandet . Önskar dig en fortsatt fin vecka. Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Grattis så roligt att ni har fått plats på samma förskola :-)
    Det där med jobb löser du! Du är ju taggad och motiverad det ger mycket!
    Tack för din krya på dig kommentar hos mig, ja usch vad förkylningen slog men idag känns det bättre..
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Har ni med den lampan? :)

    Åh va skönt att få på samma dagis! Det hoppas vi också på.
    Gillar ni dagiset? Det är väl lite annorlunda? Antingen gillar man eller? ;)
    Jag tycker det låter mysigt.
    Men vi är väldigt nöjda med vårat redan :)

    Ha en fin kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att ni har plats till Vilda! Hoppas du hittar nåt jobb tills du ska studera. Får du stämpla under sommaren och hösten kan du passa på att gå nån kvällskurs. De gjorde jag när mina var små. Jobbigt men jag hade nytta av det.
    Det löser sig säkert, du har ju helt rätt inställning!
    Fin tavelvägg ni har under trappen, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Toppen med samma ställe! Du hittar alldeles säkert något spännande att göra! Lycka till med ansökningarna som är skickade! Ha en fortsatt go kväll!

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad