onsdag 7 november 2012

Skåp får bli SVART!



Jag har bestämt mig för det "Vackra" skåpet ska få bli matt SVART.
Med Silvriga handtag i lantlig stil.

Men just nu är det inte aktuellt att måla.
Jag hade inflammation i armarna.
Och muskler som låst sig.
Jag blir kontaktad av en sjukgymnast snarast,
som ska hjälpa mig att bli fri från smärtan.
Men så länge blir det ut skrivna värktabletter som ska hjälpa
mig att få sova lite bättre om natten.
Även bära ska jag "Inte" försöka göra?
Hur lätt kan det bli, med tre små,
två av dem som jag bär dagligen?
Bara att bita ihop och försöka göra det lite mindre maaaaybe?

Fick en rörande kommentar igår i ett inlägg.
Tårarna bara rann.
Du fick mig Rörd.
Kommentaren var från en Anonym.
Men massa varma kramar till dig.
Och även till er andra!!!
Herre gud vad ni är underbara,

Åååå än en gång händer det.
2012 är verkligen ett KÄMPAR ÅR!

I dag fick  vi ännu ett tråkigt besked,
att en nära anhöriga blivit sjuk i Diabetes.
Blev mycket Ledsen, då den personen står mig väldigt NÄRA.
Min "Älskade Mormor" kämpa på!
Du är en STARK Kvinna och jag vet att du klarar detta.
Så pojkarna, Lilla Vilda och jag åkte ner till henne
med en Vacker Höstbukett för att göra henne lite gladare.

TÄNK vad livet kan vändas upp och ner,
och ta nya vändningar.
Man vet aldrig hur morgon dagen blir.
Eller nästa timma.
Man måste vara Stark.
Och ta hand om varandra.
Att ha dåliga dagar det har ju alla.
Jag har dem ganska ofta till och från.
Med det är så livet är.
Men man får fasen inte glömma bort att vara TACKSAM!
För allt man har.
Och för nära och kära man har runt om kring sig.
Stötta, och finnas där, att ge den dära extra Kramen,
att ringa och fråga hur den personen mår?
Hur den personen har det?
Att hjälpas åt.
Och få alla att MÅ BRA!!
Det är ett bra mål tycker jaaaaa...

GER ALLA EN STOR VARM KRAM I KVÄLL!!!!!

Ni är inte ensamma, alla KÄMPAR.
Alla har motgångar.
En del lite mer, andra lite mindre.
Ingen har en värld full med GULD OCH ROSOR!
Det finns stunder även de har det Kämpigt.
Som jag skrivit i andra inlägg.
Livet är en stooooor berg och dahl bana!
Man har alltid några extra batterier i fickan att plocka fram!
Och ta fram dem när DE behövs, med de du gillar allra mest.
Få dem att känna att YES vi finns och vi klarar detta TILLSAMMANS.
Att gå och tro att livet är orättvist
Att alla är så lyckliga UTAN JAG
Alla andra har det så otroligt bra
SLÄPP DET
 Alla Andra är inte lyckligare än dig.
Alla andra har det inte mycket bättre.
Vissa får KÄMPA lite EXTRA bara.
Och när man känner att YES nu mår jag bra.
Tänk då du klarade att vara LYCKLIG du också!
Så tänker jag.
Annars går man fasen ner sig totalt när man har det Tufft!



Blev visst ett Känsligt och personligt inlägg i kväll.
Som säkert väcker mycket tankar och funderingar.
Men jag tänker vara ärlig i denna bloggen,
och skriva det jag känner att jag vill få ut av att Blogga.

KRAM FRÅN MIG












14 kommentarer:

  1. Svart blir säkert fint :)

    Hoppas du blir bättre snart.
    Kramen Erica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, ja jag hoppas jag blir bättre snart än ha denna ständiga värken!
      Tror också skåpet blir Kanon i svart!!! :)
      Ha en fin dag kram från mig

      Radera
  2. Skåpet kommer att bli jättefint svart...Hoppas du kommer må bättre snart...Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror med på att skåpet blir bra Svart!
      Tack Titti kram från mig

      Radera
  3. Skönt p veta varför du har ont iallafall så hoppas vi de blir bättre snart!

    Ibland känns faktiskt allt väldigt jobbigt men man får jobba sig uppåt igen:) kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ve Skönt att få lite svar om värken!
      Hoppas jag får en tid så fort som hos en sjukgymnast nu:)
      Ja livet kan verkligen ta nya vändningar, det är en del av det!!!
      Men kämpar glöden släcks aldrig,
      Man får jobba sig uppåt som du nämnde!
      Ha en fin Torsdag kära du!
      Åh tack för di besöker mig.
      Kram kram från mig

      Radera
  4. Ge Tusen varma kramar och tankar till din mormor från mig! Kram Suzi

    SvaraRadera
  5. Vad jobbigt att du har fått detta! Inte lätt med småbarn. Hoppas det blir bättre!!
    Spännande att se skåpet svart!
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja:( det är lite tungt!
      Hade man inte haft tre Små hade man varit i en annan situation! Ni måste man ju bära
      Å fixa! Men det går, allt går!!
      Hoppas det släpper sen när jag fått hjälp!
      Ha en fin torsdag, kram från mog

      Radera
  6. Tänker på dig min Älskade dotter!!
    Att Vara Stark

    Att vara stark är inte
    Att aldrig falla
    Att alltid veta
    Att alltid kunna

    Att vara stark är inte
    Att alltid orka skratta
    Att hoppa högst
    eller vilja mest

    Att vara stark är inte
    Att lyfta tyngst
    Att komma längst
    eller att alltid lyckas

    Att vara stark är
    Att leva livet som det är
    Att acceptera dess kraft
    och ta del av den
    Att falla till botten
    Slå sig hårt
    Och alltid komma igen

    Att vara stark är
    Att våga hoppas
    när ens tro är som svagast

    Att vara stark är
    Att se ljus i mörkret
    Och alltid kämpa
    för att nå dit.

    Kram mamma

    SvaraRadera
  7. Jag får bara mer styrka av dig ju mer du skriver . Vissa stunder i livet är riktigt jobbiga. Men när man ser och läser att det finns så starka människor som dig, som verkligen ha en tuff vardag men som verkligen kämpar för det fina du har får mig att tänka att man verkligen ska kämpa här i livet . Jag kanske inte har det jobbigt på samma sätt. Men genom allt ditt skrivande, det får mig se ett ljus in i framtiden. Det har stärkt min vilja, mycket gladare & starkt mig själv som person . Ord kan ge mycket till andra människor . För man börja tänka annorlunda. Därför är jag så glad att det finns nån som du som skriver på det sättet i din blogg . Tack fina du. Vill önska dig och din familj en underbar helg. Framför allt vill jag ge dig och din mormor en styrkekram . Ta hand om varandra och nära & kära. Allt kämpande i livet gång ger oftast ett lyckligt slut. Du är värd det bästa ! Kramar ! Förlåt för att jag är anonym.

    SvaraRadera
  8. Förlåt, klumpiga jag skulle skriva vidare men kommer åt andra knappar...

    Som sagt livet är en berg o dalbana, tyvärr tror jag att
    Vissa av oss drabbas mer än andra gör och är det då meningen att resten ska stanna upp och inse hur skört livet kan vara??
    Jag vet inte om jag skrivit i tidigare inlägg men jag förlorade min mamma för snart 2 år sen i cancer hon blev 52 år gammal. Jag saknar ihjäl mig efter henne. Så för mig har livet varit en berg o dalbana, att gå igenom en sjukdom med mamma och familjen, sorgen efteråt ... Obeskrivligt!

    Tråkigt att höra om din mormor, och jag hoppas att din värk är bättre! Och ditt kommer att bli skitsnyggt som svart!

    Stor kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Tråkigt med sjukdomar, hoppas att inflammationen släpper snart. Tror skåpet blir grymt snyggt svart, själv är jag just nu lite svag för grått ;) kram

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad