onsdag 14 november 2012

Minnen!





Idag flödar huvudet av Minnen

Minnen från barndomen
från skolan
från mitt liv
från min mor och fars separation 
från vad jag har gått i genom.
 vänner som jag har i mitt vuxna liv
som jag kanske inte hade under tonårstiden
till där jag är idag.
Vilka är kvar vid min sida,
och vilka har jag valt bort.
Och vilka valde sin väg att gå.
Mina barn födelse och så vidare.
Vissa minnen bevarar man,
vissa minnen skulle man lika gärna vilja
bli Kvitt.
Men så fungerar inte livet.
Man får bra Minnen & dåliga.
Vad man sen gör med dem är upp till var och en.
Hur stark man är som människa spelar också en roll.
Idag tänker jag plocka fram många fina minnen,
för det är dem jag behöver i denna stunden.
Hur gör ni när tankarna blir för många?
Vad stärker er som människor!
Vad har ni blivit starka av när ni varit på livets krokiga vägar!
Hur gör ni med MINNEN ni  vill bevara.
Finns ju foto, film kamera med mera...
Man kan lägga små lappar i en burk,
och ta fram burken när man behöver det
och läsa detta minnes ord.
Det har jag funderat på!
Kanske är dags för det....


Ha en fin Onsdag

KRAM FRÅN MIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad