fredag 8 juni 2012

Drömmar och livets väg!




Drömmar
Det kan man inte få för många av

jag har många
även du?


En del av dem kan bli verklighet
andra kanske stannar vid endast en dröm.

Vissa tidpunkter i livet får man kämpa mer än andra
en olycka kommer aldrig ensam sa någon
och oftast stämmer det!

En del människor är födda med en guldsked i munnen,
en del föds som kämpare från början
En annan får skjus i livet medans 
en  annan får kämpa varje dag för att komma någonstans
folk är avis på de som har pengar,
men oftast så har de arbetat dag som natt för att få det livet de lever
Man måste ge och ta i livet.

En del försöker leva ett liv som de egentligen inte har råd med.
Grannen köper nya bilar.
Är det för sparade pengar?
eller 
är det kredit?
lån?
Ingen som vet. Men svartsjukan smyger sig på hos många.
Och de tänker fasen vad de handlar hur har de råd.
De kanske har råd, eller så hade de inte det?
Det kommer ni, jag aldrig få veta någonting om.
Man ska vara glad över det man har.
Fast man många gånger vill ha mer än det.
Man måste acceptera livet.
Att har man mat på bordet och är friska.
Så är det så mycket mer värt  än den nya bilen på uppfarten,
det nya skåpet inne i köket, eller de nya svin dyra skorna som står i hallen.

Vissa månader är bättre än andra.
Jag som mammaledig får vända och vrida många gånger på pengarna,
prioritera och försöka ta det som är viktigast för dagen.
Men jag har lärt mig livets väg.
Man kan bara få det bättre.
Hällre mindre pengar i månaden 
och att jag kan vara hemma med mina barn
än jobba dag som natt och leva över budget!

Jag drömmer varje dag om vissa saker
och visst vill jag komma någonstans med mina drömmar
så är det bara att Kämpa!
Annars kommer de bara stanna vid en dröm.

Men en dröm som man bär på, kan vara väldigt spännande
man vet aldrig när den slår in!

Grannen, Bästa vännen, de ny förälskade på gatan
de har de inte bättre än du.
de har bara andra problem i livet 
Är man ledsen och nere måste man tänka positivt !

En dag är inte den andra lik!

Ha en fin dag
Det ska jag ha med nära och kära!




Bjuder på några bilder från köket denna eftermiddag!

HA EN FIN HELG!

Kram Elle




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad