onsdag 21 november 2012

Stjärnor av Pinnar





Natten var HEMSK
Våran lilla dotter fick Krupp anfall.
Slet upp henne ur sängen,
då jag hörde att hon hade svårt att Andas.
Öppna fönster, frisk luft,
och pallrade upp henne med Kuddar.
Hon grät och hostade slem och massa otrevlig heter.
Gav henne vatten gång på gång.
Jag somnade efter klockan tre.
Då det lugnat ner sig en del.
Att man blir orolig så hjärtat kan stanna för sina små!
Men idag är det som inget hade hänt.
Hon snorar men inget annat.
Märkligt!

. . .

Vi har varit inne och pysslat nu på förmiddagen.
Bland annat denna Stjärna som nu står på toaletten!

Pssst, lite fler bilder från badrummet idag...

Om ni undrar, så JA vi har INGEN badrumsspegel.
Jag har lärt mig leva utan den.
Hur det är MÖJLIGT? Det vet jag INTE.
När vi renoverade badrummet, hittade vi inte
den spegeln vi hade tänk.
Så JAKTEN är fortfarande igång.
MEN tror faktiskt äntligen att jag har något på GÅNG!

Även barnen har gjort stjärnor till sina rum!

Nu står köttbullar på spisen och potatis.

Ha en fin eftermiddag

Kram från ELLE

4 kommentarer:

  1. Hoppas att din tös mår bättre idag.Inte roligt när dom vaknar och mår dåligt på nätterna.Vad fint stjärna du har pysslar .Fin bild från din toa.Ha en skön onsdag fina du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Usch stackars lilla <3 Man blir hjälplös...
    Skönt att det är bättre idag.

    hahaha jag la ens inte märke till att ni INTE hade en spegel i badrummet! Där ser man! Ja man blir lätt hemma blind och har ni varit utan ett tag så fungerar det nog ett tag till...

    ha en fin tisdagskväll
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Usch så hemskt!
    Min systers dotter fick de här hos oss en natt.. liiiiite panik känsla vi fick, hua :(
    Hoppas hon mår bättre nu!

    Så fin stjärna ;)

    Haha, ja men nu när du säger det.. ni har ju ingen spegel. Du som är tjej borde ju ha lite smått abstinens över en nu ;)
    Men vi får väl se vad du klurat ut....??

    Kram !

    SvaraRadera
  4. Det låter inge vidare med krupp anfall :(
    Hoppas hon mår bättre nu.

    När min bror var liten så hade han också krupp, och när han fick anfall så tog mamma med sig honom in i badrummet och spolade massor med varmvatten då släppte det för honom av alla ånga.

    Önskar dig en finfin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad