tisdag 13 november 2012

Jul Pynt & Funderingar på Framtiden.



Julpynt!

Allt detta Julpynt

En julbild sen förra året 2011

I dag ska jag gå igenom alla lådor.
Sälja en del på Loppis
Och kanske köpa något nytt, till något fönster.
Hur brukar ni göra.
Brukar ni flytta om kring stjärnor och ljusstakar år
för år, eller har de sina bestämda platser!
Jag har inte "massa" julsaker.
Blir förvirrad av saker som är över allt.
Utan tycker om det mer stilrena.
Men MYSIGT sååååå klart när det är JUL.

åååååå Jaaaaaa....
Jag kunde inte slita mig från Bloggen.
Fast inläggen kanske tar några dagar i mellan.
Hoppas det är OK!

Jag kämpar med värken i armarna.
Och mycket annat just nu.
Så det är full upp kan man väl säga.
Tiden finns i bland till bloggen.
Åh i bland inte.
Men jag är inne varje dag och besöker er kära vänner!
(nästan iallafall)

Funderingar på
jobbdelen har börjat snurra i mitt huvud.
Inte för jag ska börja jobba än,
Ska vara hemma i ca 5 månader till med lilla V.
Men jag har inget att komma tillbaka till.
Har jobbat inom industrin sen jag slutade skolan.
Men blev uppsagd i somras nu när jag var mammaledig.
Hade inte en fast tjänst.
Så nu funderar jag på vart framtiden ska ta mig.
Ska jag göra något jag drömmer om.
Är det rätt i så fall?
Klarar jag det?
Eller ska man vänta...
Mycket tankar..

Hoppas ni får en fin dag 

Lev min Vän
Idag kommer aldrig igen

KRAM FRÅN MIG



7 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt med julen. Längtar jättemycket nu & hoppas jag hinner göra det jag ska/vill innan bebis kommer ..Ha en fin dag.Kram

    SvaraRadera
  2. Bara så mysigt med julen.Jag brukar fixa och greja olika från år till år:ha en skön dag fina du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Mina stakar och stjärnor har sina speciella platser och även de är speciella. Jag köper en ny tomte per år men även de ska vara något alldeles extra. I år har jag tex köpt små söta nissar och en större tomte från Maileg. Så nu har jag en hel familj :O)
    Spännande med framtiden. Varför inte prova på något nytt om du har ekonomiska möjligheter förstås.
    Sköt om dig och hoppas att din värk går över.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Vi firar våran tredje jul i huset så jag ställer nog stjärnorna på samma plats iår ;-)

    Vad drömmer du om att göra??

    Jag har ett jobb som jag kräks på,jag avskyr det! kanske inte kräks på mina arb.uppg och arb.kamrater men ledningen/chefer.. blaha!! vill verkligen inte tillbaka dit efter mammaledigheten...Jag sökte jobb men sen blev jag gravid och tog tryggheten att stanna kvar då jag har en fasttjänst. jag hoppas med tummar och tår att jag ska hitta något nytt jobb!
    Men ibland är jag inte så tuff att bara bege mig ut...

    På något sätt löser sig saker och ting, och jag hoppas innerligt att det löser sig för dig.
    Kul att du vill göra inlägg ibland iallafall, jag återkommer ska du veta :-)
    Sköt om dig och hoppas värken går över
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Såå mysigt att snart få pynta!
    Hoppas din värk ger med sig snart!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  6. Du är välkommen :)
    Roligt att du vill komma!

    Men söta du, blogga när du vill! Låter som du känner dej pressad att prestera inlägg varje dag.. Men så ska du INTE känna. Bloggen ska vara rolig, inte ett måste!
    Hellre en glad Elle, än en stressad ;)

    Ha det gott!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Tycker inte man ska känna att man har kravet på sig att blogga varje dag , bara för att "alla andra" kanske gör det. Man ska blogga för att det är roligt & när man vill ...Kram & ha en fin dag.

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad