fredag 1 juni 2012

Tiden går, hinner vi med?


Herom dagen blev våran älskade dotter Vilda två månader.
Det är inte klokt vad tiden går fort.
I bland vill man bara stanna upp och pausa en stund.
Här hemma är det full rulle från morgon till kväll.
Har just nu två små trotsiga killar som gör allt som vi föräldrar "inte" vill.
Men antar att det är en period vid måste i genom. Och ta oss i genom!
Det är bara att bita ihop och hoppas morgon dagen blir lugnare.
Mitt i allt kaos är det ändå helt underbart att se vilka små individer vi har skapat.
Vilken enorm vilja en liten två åring kan ha.
Hur en tre åring tror han är en stor kille och lyssnar inte alls.
Allt är Kan själv.
Hur det kan hoppa ur små grodor ur deras munnar,
så vi som föräldrar tittar på varandra och undra vad de kan få allt i från.
Och fort man vänder ryggen till har de hittat på världens hyss.
I bland kan man inte annat än skratta.
Man får liksom bita sig i läppen en del gånger.
Men i bland är det också "himla" kämpigt.
Åh En liten tjej på två månader som är med mera för varje dag som går.
Ett leende som värmer ända in i själen.


Jag älskar mina tre små troll ungar. De är allt för mig, för oss.
Älskade Barn!  Ni är värda all kärlek ni kan få!




Tre små i mammas mage









3 kommentarer:

  1. Mycket jobb och tvister med tre små barn. Viktigt att inte glömma hur mycket man älskar dem!!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt med små barn. Det är jobbigt också men man får så mycket tillbaka. Jag har också tre barn men tyvärr bara två med oss idag. Vår Robin dog när han var 12 i leukemi. I augusti blir vi farmor och farfar. Lite härfigt för jag är "bara" 42 år. Känner mig i alla fall ung för att bli farmor. Ska bli så mysigt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Tusen tack för dina rara ord inne hos mig!

    Jag tycker också att det går alldeles för fort med de små. Vår lilla Svante har redan blivit 8 månader. Helt otroligt. Skulle också vilja stanna tiden lite grann.

    Ha en fin lördag kväll! Kramar Maria

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad