måndag 4 juni 2012

Framtiden?



Nu för några veckor sedan fick jag beskedet att jag inte har något jobb att komma tillbaka 
till när mammaledigheten med lilla Vilda är över.
Det är blandade känslor över detta. Det är alltid en trygghet att ha ett jobb.
Det blir annars en oro som man bär i kroppen vad man ska göra sen.
Jag har jobbat inom industri ända sen jag slutade skolan.
Kanske är det nu steget ut till någonting annat?
Jag har drömmar och jag vill förverkla  en del av dem?
Men vågar man.
Har man tiden.
Har man orken.
Ska jag ta steget till någonting helt annat?
Det kan ta år innan man har en riktig inkomst igen?
Många tankar denna måndags eftermiddag.
Jag ska verkligen NJUTA detta året som jag har som mammaledig.
Men ska jag göra någonting helt annat är det dags att verkligen känna efter,
att är det rätt tid eller inte.


Nu blir det bullbak i kråkegården! 
och tankar och funderingar får stå kvar och finnas kvar!


KRAM ELLE



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad