onsdag 2 januari 2013

En blick in i småbarnsvärlden!


syskonkärlek
Vad gör man med denna syskonkärlek?
Full rulle, från morgon till kväll.
Idag sitter två trötta föräldrar i soffan,
äntligen tyst på övervåningen...
Har två pojkar i varsin känslig ålder.
4 år och en som snart fyller 3 år.
POJKAR.
Ja, bråk och åter bråk.
vissa gånger får man blunda,
och inte rycka in som värsta höns mamman (som jag är)
vissa saker måste de lösa själva.
Fast de gärna använder MAMMA eller PAPPA när vi
inte är i samma rum för att få uppmärksamheten,
och vi ska se vem som är på vem, och vem som hade
den första leksaken med mera...
Utveckling heter det väl?
Vi har tre barn i krävande åldrar just nu.

Blir inte jag gråhårig innan
30 så blir jag nog det aldrig!
Sen...
En 9 månaders tös som utvecklas varje dag,
ett himlans humör och vet vad hon vill.
Har varit mycket vakna nätter det sista.
växtvärk, massera små ben, alvedon maraton då de varit sjuka,
mardrömmar, någon som behöver närhet,
någon som behöver nappen, välling osv.
Men som många säger.
Klarar man småbarns livet då klarar man allt livet i genom.
Bara att kämpa på kära småbarnsföräldrar!
Jag kämpar, vi kämpar, det ska ni veta, men av allt detta kommer 
det alltid någonting bra, visst måste det vara så!
Man önskar sig en sovmorgon, man önskar sig egentid,
man önskar sig ett JAG inte bara MAMMA men
för 17 jag skulle aldrig byta detta livet som mamma för något
annat i hela vida världen! NEVER!

Så sant så
Hon var en väldigt klok Kvinna denna Astrid
(Bild lånad från nätet)





















I morgon väntar ett spännande äventyr för mig och
mannen, får se om det kan öppna en ny dörr i livet!

Ha en mysig kväll
Här blir det Fjällbacka morden på svt kl nio!
Vad hittar ni på!

Kram från ELLE

5 kommentarer:

  1. Förstår att det är en jobbig period! Jag fick 3 killar på 3 år o 9 mån (och missfall mellan de 2 sista). Det var tufft men jag ville ha det så. Men ack så fort det går! Äldste blir 20 till våren...
    Undrar vad det är för äventyr imon, hoppas vi får veta!? Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Tittar in för att önska dig en god fortsättning på 2013 ..KramTitti

    SvaraRadera
  3. Om några år när barnen är äldre och klarar sig lite mer själva så kommer man nog att blicka tillbaka och undra vart tiden tog vägen, eller kanske tom så att man saknar det där småbarnsåren, ja kanske inte att vakna på nätterna och syskonbråket men just tiden när de var så små...
    Jag sa "Älskling" till min 8 åring framför hans kompisar, ojojoj vad arg han var på kvällen, säg aldrig så igen sa han. Det var pinsamt!
    OOoops men det bara ligger i mig att säga så..

    Äventyr?? Spännade!!
    Kul att du skriver igen :-)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Det kan vara tufft att vara förälder många gånger när barnen är små, men det är ett privlegium att få vara förälder. Och du är en fantastisk mamma är jag övertygad om...

    Så spännande det låter.. man blir riktigt nyfiken ;)

    Ha en riktigt fin helg min vän!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Jag känner igen mig så mycket :-)
    En pojke på 3,5 år och lillasyster på 5mån. De små liven kan göra en tokig men de är förstås det bästa som hänt mig och jag älskar dem över allt annat!
    Fortsätt kämpa på ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad