tisdag 28 februari 2012

SJUKA i kråkegården!


Vilken start på vecka det har varit.
Ingen sömn nu på två nätter. Mellan 2-3timmar.
Barnen hostar så de inte sover, en mamma som försöker med allt.
Även hon har nu har även jag åkt på en riktig förskyldning, knivar i halsen och ont i kroppen.
Toalettbesök flera gånger per natt också pga av graviditeten.
Jag som skulle göra så mycket denna veckan då barnen skulle vara sin sista hel vecka
på förskolan innan jag går på min mammaledighet på måndag.

Men ack så fel jag hade!

Istället så är det kaos i Hemmet!
Tvätten svämmar över.
Dammråttor ligger i hörnen.
Leksaker över allt.
Ja vad säger man -
Ett riktigt små barns hem för tillfället!
Leksaker stör jag mig inte på så mycket.
Barn är ju barn.
Tyvärr har de sina rum på övervåningen då vi bor i en och en halvplans villa.
Då åker ALLT ner till vardagsrum och kök...
De tycker inte det är roligt att vara uppe själva.
Nu när de är SMÅ! När de är stora är det nog helt annat.
Vi har bara ett sovrum nere där vi har vårat.
Så finns inget lekrum! som jag såååå gärna hade önskat.
Det är den största nackdelen med huset, det fattas ett sovrum!
Vad gör ni, hur löser ni det med leksaker och så till barnen?
skulle ha något att ösa ner allt i när man behöver kanske?

Idag var det ruggit och mörkt ute när vi vaknade.
Kanske ändrar det sig under dagen.
Ska försöka ta mig till min barnmorska i eftermiddag då jag har tid.
Håll tummarna att vi KRYAR på oss!


Ha en fin dag
Kram Elle





3 kommentarer:

  1. Hej!

    Åh vad segt det är denna tid med alla dessa sjukdomar. Hoppas ni kryar på er snabbt.
    Ibland orkar man inte vara en "super-kvinna" och ha ett tip top städat hem och allt annat som ska vara prima. Då är det tillåtet att vara lite slapp. Helt ok!

    Det tycker jag. Tårtan är tok-god..

    Hoppas du mår bra förövrigt i graviditeten.
    Ett par kompisar till oss fick sin andra i går natt. En liten tjej :)
    Jag ska leta bebis-present idag :D

    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Stackare :( Du vet att M kan ta vård av barn om du också är sjuk?

    Vi har ju lekrummet, jätte smidigt!
    Vi har en hel del backar på hjul som vi förvarar leksaker i. Ibland tar vi en back och går ett varv och plockar i allt, eller så tar Noah deras lära gå vagn och plockar upp ;)

    Krya kram!!

    SvaraRadera
  3. Stsackrs er..nu får det väl räcka med sjukdommar tycker jag..!!!

    Hoppas ni känner er liiite piggare idag:)

    Stoor kryakram till er
    Susanne

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad