torsdag 9 februari 2012

Du är en "Riktig" Kämpe!


Igår efter jag kollat på "Sofias änglar"
hade jag väldigt svårt att sova.
Under programet grät jag många, många tårar.
Och många tankar kom.
Livet är så skört.
Och orättvist på många sätt.

Tänker på dig idag Elisabeth.
Du fick mig att verkligen tänka efter.
Att man måste leva för dagen!
Och ta vara på varje sekund, minut!
Din blogg är underbar!
Du är underbar!

Kommer följa dig!


http://joelisacadam.blogspot.com/

Du är en "RIKTIG" kämpe!

Jag blev så tagen!
Jag har äntligen öppnat mina ögon!
Och förstår att livet och döden går hand i hand.
 Allt kan förändras idag, i morgon, om en timma, om en minut.
Att alla måsten inte alltid behöver fixas med en gång.
Att man kanske hällre tar tiden med barnen, Med familjen,
med släkt och vänner.
Läser en bok kanske,
 kramar och berättar för dem hur mycket man älskar dem.
Det är mer värt än att tvättmaskinen snurrar just den tiden!


Ett jätte fint citat från denna kämpes blogg!

Vårt liv är en ständigt pågående resa,
från födseln till döden.
Landskapet förändras,
människorna omkring oss förändras
och behoven ser olika ut, men tåget går vidare.
Livet är tåget, inte stationerna.
 
Aleph, Paulo Coelho
 
 
 

Önskar alla en fin Torsdag!

Och ta vara på det ni har!
Man vet aldrig vad morgondagen har för plan!
Var rädda om varandra.

//Kram Elle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad