tisdag 22 oktober 2013

Framtiden



En vardag som rullar på
&
Lycka i hjärtat

Ser fram i mot julen och ett nytt 2014.
Vill lämna 2013 bakom mig.

Har sååå mycket att se fram i mot.
Just nu hoppar jag in till och från på ett arbete jag trivs. 
(inom industrin)
Önskar jag fick lite mer dagar nu framåt jul så man kan känna
sig trygg där också.
För det är en oro i kroppen att aldrig veta månad för månad,
hur mycket man har i dagar att jobba!
Men så länge jag får så jag kan driva runt hus och barn så duger det
gott och väl.

Jag har ju en framtids dröm i ett yrke som är något helt annat.
Blir att träffa studievägledare framåt och planera inför framtiden.
Blir skolbänken ett par år.
Men tänk vad underbart att man kan få göra något man Brinner för.
Jag har fått kämpa så mycket på livets vägar.
Men allt ger styrka när det är som svårast.
Jag tänker bevisa framför allt för mig själv att jag kommer klara detta,
men också för en del i min närhet!
Som "aldrig" har trott på mig.
Jag har pratat om att börja plugga innan,
men det är något man lätt drar ut på.
Men nästa år blir jag 30!
Och nu känns tiden mogen att börja se möjligheterna som sagt.



Nu är barnen lämnade på förskolan.
Och lunchen i magen för snart väntar lite jobb.




ÖNSKAR ER EN FIN HÖSTVECKA

KRAM ELLE



4 kommentarer:

  1. Det kommer du fixa galant! Längtar också till julen nu. Det löser sig alltid med jobb! Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Gud va fint det var med ljusslingan ;) Vad vill du läsa? Nått med barn skulle passa dig! Nått pedagogiskt :) Kram

    SvaraRadera
  3. Det kommer du fixa galant! Längtar också till julen nu. Det löser sig alltid med jobb! Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Åhåå det kommer gå såå braaa vännen! Heja dig <3

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad