onsdag 3 april 2013

Nedräkningen


Hoppas ni hade en fin påsk!

Jag har mest tyckt att påsken 
varit en jobbig tid detta året.
Då ingenting är som vanligt i familjen.
Våran älskade lilla V fyllde året i fredags.
Tiden går så otroligt fort.
Älskade barn.

Snart får jag nyckeln till mitt å barnens nya hus!
Nedräkningen har börjat.
Det känns enormt tungt att tänka på renoveringen.
Då man inte har någon att dela alla tankar med.
Det är fruktansvärt.
Man glädjs inte på samma sätt som när man köpte
huset man har sålt.
Nu ska man börja OM ENSAM.
Jag kämpar varje dag med alla tankar och funderingar.
Och man kommer inte förstå,
från den dagen man står innanför tröskeln.
Då det inte finns någon att dela någonting med. 
Detta man går igenom är obeskrivligt i ord.

Har varit ute på nätet och letat inspiration.
Färgerna har jag ju sagt.

Vitt
Svart
och Grå skaler 
industri
Lantligt
Modernt i huset
 för det kommer passa


Husets framsida.
Plast taket är det första som åker ner.








Alla bilderna är lånade från Happy Homes.se,
mio och google

Önskar er en fin dag

L.O.V.E  E.L.L.E

7 kommentarer:

  1. Jag tänker ofta på dig i och med detta. Det måste vara fruktansvärt tråkigt att skiljas,speciellt när barnen är så små å inte kommer få leva tillsammans med båda sina föräldrar:(hoppas du snart mår bättre! Ditt hus kommer bli kanonfint!

    SvaraRadera
  2. Hej. Åkte för förbi ditt nya hus igår det kommer nog bli kanon bra när du är klar med det;)
    Förstår det är jobbigt att flytta ensam :( hoppas det blir till något pisetivt i slutet iallafall!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  3. Klart det måste kännas tungt! Kan aldrig vara ett lätt beslut. Men det är et beslut ni tagit och då kommer det faktiskt gå bra. Ni verkar ju vara vänner fortfarande, för du skrev så fina ord om deras pappa. Så det kunde varit värre.. Och heey, du är ung och vacker ;) Vill du inte vara ensam sen längre fram så tror jag inte du behöver oroa dig över det.

    Är huset i kvill? Trodde Pauli först? Det kommer bli så fint när du gjort i ordning, du har ju bra smak :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Många styrke kramar till dig!
    Marie

    SvaraRadera
  5. Du ska se att bitarna faller på plats, en efter en. Ta det lugnt, och glöm inte andas.
    Det kommer bli bra i slutänden.
    Ha en bra helg. Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt att ha något att ta tag i. Brukar vara ett bra sätt för mig att rensa tankarna. Speciellt att riva ut gammal inredning om jag behöver ta ut min ilska på nåt.

    Förstår att du ska riva det där taket. Ingen vacker syn :-) Ser fram emot att få följa förvandlingen.

    SvaraRadera
  7. Varmaste kramar till dig!
    Önskar dig en fin helg
    kram

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad