tisdag 23 april 2013

5:e



Natten utan mina Älsklingar

Det är tungt.
Men det går.

Men fy!
Helgen som varit, var fruktansvärd av saknaden.
Man bröt ihop, kom igen, grät, och sen höll det på så.
Mitt hjärta och bröst värker och har värkt fruktansvärt.
Det gör så ont.
Men jag vet att barnen har det bra hos M.
Men det är så tomt.

Tredje natten i "Nya huset"
Japp, flytten är påbörjad,
 det går faktist över förväntan att
sova. men det eeeeekar tomt.
Och varje dag när jag kommer hem vill man skrika ut:

Hej jag är Hemma, hur har eran dag varit!
Men det finns ingen där, som står innanför dörren.

Det är inte en familj.
Det är inte värme.
Det är inte den Kärleken.
Det är ett stort hål, av Tomhet.
Och den tomheten, det är den jag kämpar med varje vaken sekund.
Varje minut, varje timma, varje dag.
Jag förstår inte hur man ska orka.
Men jag har gett mig fasen på att klara denna jobbiga vägen...
Och jag vet att med tiden kommer det gå.
Fast jag får kämpa lite extra, eller till och med så ini för att klara detta.
MEN jag tänker må bra, och jag tänker att få allt BRA igen!
Jag har det man behöver, mina tre underbaringar.
Som jag älskar mest i hela världen.
Ett hus som vi ska få i ordning,
Och bygga upp någonting nytt och någonting tryggt!

Utan min familj, vänner och er
hade jag förlänge sedan varit vilse....





Huset som är ett Minne Blott
(kök-vardagsrum)


TACK!

KRAM ELLE

"Jag tänker aldrig på Framtiden,
den kommer tids nog"

6 kommentarer:

  1. Det är klart att du klarar det! Fast de kommer att vara jobbigt och massor av tårar på vägen.

    DU FIXAR DET! Var så säker :)

    Ha det gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Sänder Dig en kram <3

    SvaraRadera
  3. Styrkekramar i massor. Kan bara med en liten uns försöka förstå tomheten och saknaden efter de små.
    Kämpa vidare du starka kvinna. Kramar

    SvaraRadera
  4. Tittar in för att önska dig en fin helg med massor av sol :) Blev jätteglad för din kommentar hos mig!

    Fantastiskt kul med en ny trädgård som blir en överraskning för var dag vi går mot sommaren! Njut av den, där finner du lite kraft att ta dig igenom den svåra tid som du finner dig i.

    Inte illa att ha egna vitsippor minsann! När jag var liten hyrde vi i ett stort gammalt hus med glas veranda, kakel öppenspis som var underbar. Det bästa av allt för lilla mig som älskar blommor var gården med syren berså, blåsippor, vitsippor, liljekonvaljer, gullvivor och massor av ängsblommor så som polisknappar och vilda aklejor... Fastigheten revs när jag var 8 år för att ge utrymme åt ett villaområde :(

    Många varma kramar till dig gumman!
    Marie

    SvaraRadera
  5. Fina Elle!
    Det gör mig ont att se att du mår som du gör, men det kommer bli bättre, du är stark, du klarar detta!
    Du ska veta att jag tänker på dig.
    Kom gärna och hälsa på och ta en kaffe om du har lust och behöver en liten paus, förstår om du tycker det är jobbigt att vara i området där du nyss har bott. I så fall kan vi ta en kaffe på stan istället.

    Hör gärna av dig här, på FB eller på Insta.
    Många kramar Therese Wahlström

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad