tisdag 11 december 2012

Julkänslor?!


DET

N
Ä
R
M
A
R


S
I
G


JUL

Å mina julkänslor är väl lite upp och ner i år.
Haft mycket tankar och saker som har hänt runt om kring.
Men i morgon är det LUCIA FIRANDE på barnens förskola.
Killarna ska vara tomtenissar.
Lilla Vilda får följa med och titta, utklädd till tomtetjej!
MYSIGT att höra alla små barn lussa.
Kanske kommer de mer julkänslor då...?
Har en del julklappar kvar att köpa.
Men det är skönt.
I släkten ger vi bara barnen och köper till en utvald person.
Så det blir inte så mycket.
Som vuxen värdesätter man annat.
Som god mat, gott att dricka och att få umgås på JUL.
Vi har dragit ner på julklappar till barnen också.
Då både mannen och jag har skilda föräldrar blir det mycket julfirande.
Man ska till olika ställen och barnen får julklappar från höger och vänster.
Det blir så det räcker och blir över ändå!!!

Idag har jag en väldigt snorig & hostig pojk hemma från förskolan.
Natten var hemsk, hög feber, men idag mår han bättre.
Så vi hoppas han kan vara med i morgon på firandet.
Min största är på förskolan och leker av sig ute i snön!!

Ha en fin Tisdag!

Kram från Elle


3 kommentarer:

  1. ja julen närmar sig med stormsteg, och mina julkänslor är väl inte heller riktigt här, jag njuter mer av December månad veckorna innan jul...

    Bra det där med julklappar, vi köper ens inte till någon utvald vuxen...
    Hoppas att ni får ett mysigt lussefirande och att lillkillen kryar på sig :-)

    Stor Kram till dig
    // Sandra

    SvaraRadera
  2. Tittar in för att önskar dig en fin vecka!
    Hoppas gossen kryar på sig... aldrig roligt när de små är krassliga.

    Mysigt att gå och titta på luciatåg.. det är många är sedan mina var med på nåt sånt. Det blir säkert en kick för julkänslan ska du se ;)

    Ha de bra och ta det lugnt, det blir så lätt stressigt en här tiden.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Hoppas att sonen kryar på sej snabbt.Bara så mysigt att kolla på lucia tåg man blir ju tårögd för dom är så söta alla barn.Ja nu börjar julstämmningen infinna sej .Tänder ljus myser och lyssnar på härlig julmusik .Ha en mysig kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad