måndag 7 oktober 2013

Dagarna kommer, dagarna går..


Dagarna GÅR...
Jag har jobbat några dagar, arbetslös i mellan,
tar hand om kidsen, försöker vårda Kärleken, bygga upp en ny framtid.
Ta en dag i taget.
Blicka framåt.
Lösa små problem, som stora.
En blandad vardag.
Med Lycka, Besvikelse, Tårar, Kärlek och detta eviga kämpande.
Året 2013 har varit mitt hemskaste år. 
Med mycket kriser. många förlåt.
Jag har försökt att ställa krav. Ultimatum. 
Ord mot ord.
Men oftast är det bara att ta dagen som den kommer.
Jag kommer gå STARKARE än någonsin ur denna livkris.
Men när vändningen kommer är den stora frågan.
Jag är så glad över att ha min familj tillbaka.
Fast min familj inte är den familjen som vi en gång var.
Vägen dit är lång.
Men just nu går det sakta men säkert framåt.
Två hus, varannan vecka liv, fast vi hjälps åt.
Allt är lite mer komplicerat men man får hitta små lösningar.
Och bygga upp framtiden sakta men säkert...
Till slut kommer vi Lyckas!
KÄRLEKEN ÖVERVINNER ALLT..
Och bara vi och barnen mår bra,
så kommer vi till slut att hitta alla pusselbitarna..


Idag har jag köpt lite nytt till huset.
Det konstiga är att jag har JULKÄNSLOR i hela min kropp.
Längtar efter snön, ljusen, pepparkakor & glögg...
MYS, så idag klickad jag hem lite inredning från ellos.se

Stjärnlampa




Ha en fin vecka kära läsare.

KRAM ELLE


7 kommentarer:

  1. Ja ibland kan livet vara tufft mot en! Hoppas det löser sig för dig/er!
    Fina saker du klickat hem och jag har oxå redan lite julfeeling ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Frågan är ju om "din man" o barn verkligen mår bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom du inte vågar stå för vem du är.
      Tar jag inte dina ord.
      Har en känsla i kroppen att jag kan veta vem du är.
      Klart vi alla har mått dåligt i omgångar.
      Jag går inte ut med hela mitt liv på bloggen.
      Men eftersom du inte har en aning tycker jag verkligen inte man skriver så. Du har inte en aning om vad vi går i genom. Och "VÅRA" barn de mår bra! De har sina föräldrar!

      Radera
  3. Inte roligt när livet är så tufft som du verkar haft det .Hoppas att det löser sej .Himla mycket fint du klickat hem ! Ha en skön måndag och en härlig start på nya veckan .Kram Rita

    SvaraRadera
  4. Fina grejer du klickat hem!
    Håller tummarna att 2014 blir ditt år :)

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Mysigt med jul ;) Vilka sidor på internet är favoritshoppingen? Behöver lite råd o tips gällande inredning så jag nyss flyttat till hus! :)

    SvaraRadera
  6. Så härligt att se lite rader här inne igen.
    Fina saker du klickat hem.
    Och kämpa på, kärleken är tyvärr inte alltid lätt, men den är värd att kämpa hårt för.

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad