onsdag 29 maj 2013

bli stark...


När man älskar någon högt.
När man älskar någon så hela kroppen gått sönder.
När man älskar någon så hela hjärtat gått i tusen bitar.
Det är det värsta man kan känna.
Tro mig.
Man vet inte vad man har fråns det är borta.
Vad man känner, vad allt handlar om.
Det hemska är att man vill bara stanna allt,
vrida tillbaka tiden.
Men nu kämpar jag för att hålla min styrka kvar.
Den lilla styrka som finns kvar i min kropp.
Är det meningen att man ska känna så här.
Är det något jag måste ta mig i genom.
För att se nya vägar i livet...
För ett beslut är ett beslut.
Och det kan ingen ändra på.
Fast de där jäkla besluten inte är tagna av mig.
De såren och sveken min kropp bär på.
De kommer läka........
fast de inte känns som det just nu..
Men vägen är lång...
Mitt hjärta är i sorg...
Jag har gråtit, legat som kolli, skrikit,
tro mig jag har känt det värsta man kan känna.
Jag är bara en människa.
Jag vill inte ge upp hoppet.
Men nu måste jag släppa taget.
Jag har tre underbara barn.
Som ger mig KÄRLEK och den KÄRLEKEN
är det bästa som finns.
Min tid kommer. Men för stunden är den inte här..
JAG GER INTE UPP!
Mina vänner ni BETYDER allt.
Och mina tre som är som mina systrar.
De ni har gjort kommer jag alltid stå i skuld till er för.
Det är ni som håller mig när mina vingar inte orkar bära mig.
KÄRLEK mina vänner.
VAR RÄDD OM DEN!
Sprid kärleken.
Ge den till den som betyder mest för er.
Alla behöver kärlek.
De finns kärlek i alla dess former.
Glöm inte säga de dära en gång extra,
istället för att ta det sen.
Glöm inte ge den dära komplimangen.
Den dära kramen.
Eller den där fina presenten.
Glöm inte visa kärlek på erat sätt.
De kommer jag aldrig mera glömma!
Aldrig....


2 kommentarer:

  1. klart jag sätter ner tassarna här ("")("")här, för att säga: Så vackra sanna ord :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Råkade av en slump hamna på din blogg. Känner dig inte men din text om hur ont det gör att bli sviken berörde mig starkt! Har själv blivit lämnad och vet att när man älskar någon så det värker i kroppen är det värsta man kan uppleva. Att knappt kunna andas eller stiga upp ur sängen, att tänka mörka tankar och att tappa lusten att leva. Jag har två små barn och det är mycket tack vare dom jag orkat genomlida detta helvete. Och några vänner att få prata ut hos å att få gråta med. Nu har 11 månader gått sen min fd lämnade mig efter 18 år tillsammans:(. Och äntligen börjar sorgen släppa.Kämpa! Det finns glädje i framtiden även om man inte kan tro det! Men det måste få ta sin tid att läka ett brustet hjärta.

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad