torsdag 12 april 2012

Upp i vikt - Inga kläder!




Efter varit gravid med tre barn de sista fyra åren 
har min garderob inte varit den bästa.
Man har fått leta sig i genom hela för att hitta någonting att ta på sig.
Och panik har oftast kommit när man inser att det mesta är flera år gammalt,
eller i för små storlekar.

Idag när Vilda somnat Nätshoppade jag lite till sommaren!
Dock i lite mindre storlek
 (som jag är väldigt duktig på) 
Har en del gravidkg som ska bort nu efter man fått tre fina barn.
Har gått upp runt 20kg med alla tre. 
Men har dock gått ner det mesta i mellan dem.
Har nu gått ner 11kg sen förlossningen med Vilda men har mer än 10kg kvar!
15kg är mitt mål. Då är jag tillbaka! Men vägen dit är lång...

Men nu var det bara två veckor sen Vilda kom. 
Så man får ta månad efter månad.
Nu när jag blivit piggare och starkare igen blir det långpromenader 
med vagn & hund, och ska även försöka få in en del träning. 
Zumba har jag hört väldigt posetivt om! 
Blir nog att inhandla ett sådant program sen kan man hoppa och dansa i vardagsrummet
och det bästa av allt, INGEN SER!!!

Hittade en underbar klänning i dag till sommarens två bröllop man är bjuden på.
Det blev att klicka hem en, i storlek 36! 
Så nu har jag ett MÅL. 
För att kunna ha den måste jag ner, så godis, kakor, läsk, snabbmat med mera..
Får endast bli LÖRDAGAR nu ett tag framöver!
Men en bulle till kaffet en gång i bland, är OKEJ!
Utan att känna ångest och panik.
Man ska givetvis Njuta av livet,
inte lägga ner all energi på vad man ska äta.



Kläder från Hm!





Söta små linnen till Vilda
och ur gulliga byxor

Klickade hem en hel del annat också!

Men nu väntar Mat för lillan och städning inför helgen!

Ha en MYSIG dag

Kram Elle


3 kommentarer:

  1. Härligt du tappat i vikt redan! Mina kilo sitter som klister och vill inte försvinna alls! Så tråkigt att man har en hel garderob som hånar mig varje morgon!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där =) Har en hel del kläder sparade i klädkammaren som jag inte vill göra mig av med men de är alldeles för små. Dessutom har jag bestämt mig för att jag inte ska köpa en massa nytt då jag verkligen vill gå ner till en vikt där jag mår bra och trivs. Fördelen med att få barn på våren/sommaren är ju att det är mer lockande att ge sig ut på en promenad då man slipper ta på sig en massa kläder och vädret är skönt. Hoppas det ordnar sig med maten oavsett om det blir mer amning eller ersättning. Kom ihåg att det viktigaste är att ni båda mår bra. Min lilla tös har aldrig ammats då det inte kom igång men hon mår toppen och växer så det knakar. Här är det tänder på G så både jag och lillan är rätt kinkiga. Men det går ju över. Håller tummar och tår för att nästa vecka blir ännu bättre för er. KRAM

    SvaraRadera
  3. LCHF, Elle..
    Värt ett försök och smidigt när man ska laga mat till de andra oxå. Bara byter ut kolhydraterna mot grönt. Finns MASSA gott!
    Sen tvivlar jag inte en sekund på att du kommer bli smal o snärt som du alltid varit innan.. Med eller utan LCHF=)KRAM!

    SvaraRadera

Tack söta, för ni lämnar ett fotavtryck inne hos mig!
Blir alltid lika glad